Beszéljünk a weboldal-elemzésről! - Google Search Console
Mi az a Search Console?
A Search Console a Google által kifejlesztett ingyenes webanalitikai eszköz, aminek segítségével figyelemmel kísérheted weboldalad helyzetét a keresési találatok között.
Gyorsan összefoglalom a legfontosabbakat, milyen információkat nyerhetsz ki a Search Console használatával a weboldaladról.
Az első lépés: a Search Console bekötése
Navigálj ide: https://search.google.com/search-console/welcome.
A Search Console belépési felületén két lehetőség van: vagy a domaintulajdont (ezzel lényegében a weboldalad összes oldalát és aloldalát vizsgálja), vagy URL-t (ez esetben a weboldalad egy-egy oldalát vizsgálja) adhatsz meg. URL megadásával elég egyszerűen csak a vizsgálni kívánt webhelycímet beírni, és már bent is vagy. A Google és én is azt javaslom azonban, hogy lehetőség szerint a domaintulajdont add meg inkább. Így nem kell oldalanként beütnöd és lefuttatnod a vizsgálatokat, hanem egyetlen belépéssel átfogó képet kapsz a weboldalról. Ez egyébként egy viszonylag új funkció, 2019 tavasza óta létezik. A domaintulajdon igazolása némileg bonyolultabb, alább mutatom a lépéseket.

Amennyiben a domainneved regisztrációja mellett döntesz, a következő lépéseket tedd meg:
1.Írd be a mezőbe az ellenőrizni kívánt domainnevet, www előtag nélkül. Pl így: onlinemarketingtanacsok.hu
2. Felugrik egy kis ablak, miszerint igazolnod kell a tulajdonjogodat, mégpedig a DNS-rekord használatával. Ezzel tudod bizonyítani a Google előtt, hogy valóban te vagy az ellenőrizni kívánt weboldal tulajdonosa. Aki nem informatikus vagy konyít kicsit a SEO-hoz, annak most kimondottan ijesztően hangozhat mindez – nekem is az volt, amikor először foglalkoztam ilyesmivel. Aki nem szeretne ezzel pepecselni, ráadásul van egy megbízható rendszergazdája, aki elérhető, annak elég csak a karakterláncot kimásolnia és átküldenie, hogy a rendszergazda rögzítse a megfelelő helyen. Azok, akik ezt a megoldást választják, itt véget is ért a móka, a regisztráció megtörténte után a domainnév megadásával be is léphetsz és nézelődhedsz.

3. Ha viszont magad szeretnéd megoldani, akkor mutatom, hogy tedd. Tehát másold ki a karakterláncot (pontosabban TXT-rekordot), majd lépj be a domainszolgáltatód felületére (ez lehet a cPanel is). Ehhez nyilván szükséged lesz a felhasználónevedre és a jelszavadra, amit valamikor akkortájt kaptál meg, amikor a weboldalad készült.
4. Rögzítsd a kimásolt TXT-rekordot a DNS-rekordokhoz.
5. Lépj vissza a Search Console felületére, és kattints az Ellenőrzés gombra.
6. Tádámm, meg is vagy. A Google-nak viszont kell egy kis idő (kb. egy nap), mire megtalálja ezt a rekordot, és érdemben használhatod a SC-t.
Azoknak, akik maguk szeretnék csinálni, itt egy hasznos link, a Google útmutatója: https://support.google.com/webmasters/answer/9008080#domain_name_verification.
Összegyűjtöttem néhány fogalmat és jótanácsot, aminek megértésével könnyen használhatod a Search Console-t.

Webhelytérkép beküldése
Amit érdemes megtenned, főleg, ha nemrég került élesbe a weboldalad, az a webhelytérképed beküldése. A Google-nak ez a térkép segít, hogy gyorsabban feltérképezze, pontosan miről is szól a weboldalad, majd ezután megjelenítse azt a keresési találatok között. Ha WordPress alapú honlapod van, és használod a Yoast Seo bővítményt, akkor pofonegyszerűen kivitelezheted a térképbeküldést.
1.Lépj be a WordPress admin felületedre.
2. Keresd meg a baloldali sávban a Yoast SEO menüpontját. Kattints a General, majd innen a Features gombra.
3. Engedélyezd a XML Sitemap bekapcsolását (azaz állítsd be On-ra), ha véletlenül Off státuszban lenne.
4. Az XML sitemap felirat melletti kérdőjelre kattintva legördül két link. Kattints a See the XML Sitemap feliratra.
5. Innen ki tudod másolni a linket, ami valami ilyesmi lesz: atedomained.hu/page-sitemap.xml
6. Majd ezt másold be a Search Console felületén a Webhelytérképek fülre kattintva, az Új webhelytérkép beküldése alatt.
7. Ezzel megvagy, a Google most már biztosan értesült a webhelyed létezéséről, és hamarosan bejárja azt.
Láthatod, hogy érdemes foglalkozni a Search Console nyújtotta lehetőségekkel. A segítségével kiküszöbölheted, hogy a mobilról érkező látogatók negatív felhasználói élményben részesüljenek egy nem megfelelően feltöltött kép miatt mondjuk. Én személy szerint a Lekérdezések nyújtotta információkat szeretem, remekül megmutatja, mi érdekli az olvasókat, mi az, amire kattintanak.
Borítókép: Unsplash/Myriam Jessier
Amennyiben úgy találod, hogy ez a cikk segített, oszd meg, vagy dobj egy like-ot a Facebook-oldalamra!