Van már Google Cégem adatlapod? Segítek, hogy legyen
Ha a fenti kérdésre az a válaszod, hogy nincs, akkor az nem feltétlenül helytálló állítás. Ugyanis a Google idővel maga is generál a vállalkozásokról egy ilyen adatlapot, csak nem tudsz róla, érdemes lecsekkolni. De nézzük, hogy miről is van szó pontosan?
A Google Cégem egy teljesen ingyenes eszköz, amely egyszerre segíti a Google munkáját a céged online jelenlétének feltérképezésében, a vállalkozókat, akik szeretnének minél több vevőt elérni, illetve az embereket, akik valamilyen adott szolgáltatást keresnek a közelükben. Bizonyára Te is kerestél már kávézót vagy egy jó éttermet, amikor épp valahol a városban bóklásztál, de nem ismerted a környéket, csak szerettél volna valahova beülni. Vagy kirándulásnál, egy addig ismeretlen terület felfedezésekor is igen hasznos tud lenni a Google keresőnek vagy a térképnek ezen funkciója. Biztosan arra is emlékszel, hogy ilyenkor egy csomó helyi vállalkozás jelenik meg a keresőben, térképpel együtt, az organikus találatok felett. Ha jól optimalizáltál, a céged itt is megjelenhet egy adott kulcsszóra (de vigyázat, a keresési találatok ebben az esetben aszerint változhatnak, hogy helyileg merre tartózkodik az, aki a keresést végzi az eszközén).
A Google Cégembe tehát a vállalkozók és szervezetek tudnak regisztrálni, elsősorban azok, akik valamilyen helyi szolgáltatást nyújtanak (pl. üzletek, irodák, szépségszalonok stb.), de igazából ettől függetlenül azok is használhatják, akiknek nem helyhez kötött a szolgáltatásuk. Az adatlap kitöltésével könnyen (akár egyetlen kereséssel) elérhetővé válik többek között a nyitvatartási idő, az ügyfélszolgálati telefonszám, az üzlethelység címe, így nem kell feleslegesen kattintgatni és keresgélni, a számot kimásolni és tárcsázni – ezzel sok bíbelődést meg lehet spórolni.
Miért javasolt a Google Cégembe regisztrálnod?
A Google Cégem útmutatója szerint azok a vállalkozások, amelyek regisztrálnak és igazolják a cégük működésével kapcsolatos információkat, kétszer olyan jó hírűek a fogyasztók körében. Tehát bizalomgerjesztő hatása van: mindenki szívesebben fordul egy olyan szolgáltatóhoz, aki könnyen elérhető (és jó vélemények vannak róla, de erről később).
Fotókat is hozzá tudsz adni az adatlaphoz, ez is nagyban növeli a vevők bizalmát: jóval több kattintás érkezik azokra a vállalkozásokra, akik képeket is feltöltenek.
Mint szinte minden az online marketingben, ez is mérhető: tudsz statisztikákat nézegetni arról, hogy honnan érkeznek az adatlapodra a látogatók, vagy hogyan keresnek rád.
Egy kiemelt fontosságú funkció: az értékelések
A Google Cégem adatlapodon tudnak a vevőid, de a gyakorlatban bárki értékelést adni a vállalkozásodra egy egytől öt csillagig terjedő skálán, illetve szöveges értékelést is mellé lehet biggyeszteni. Érdemes erre nagy hangsúlyt fektetni: minél több kiváló (ötcsillagos) értékelésed van, annál nagyobb lesz feléd a bizalom. Meg is kérheted ügyfeleidet, hogy értékeljenek, illetve Te is tartsd velük a kapcsolatot, és válaszolj nekik, reagálj akár csak egy köszönömmel. Minden ilyen apró lépés csak növeli az ügyfeled jó érzését, és az esélyét, hogy visszatér majd hozzád.
Hogyan hozd létre a Google Cégem adatlapodat?
Ide kattintva tudod megkezdeni a regisztrációt: https://www.google.com/intl/hu_hu/business/
Meg kell adnod a céged nevét és címét, az elérhetőségeket (telefonszám, webhely). Fontos, hogy ezeket pontosan töltsd ki. Ezután igazolnod kell, hogy tiéd a vállalkozás: kapni fogsz egy kódot – amit jellemzően postai úton küldenek ki egy általad megadott postacímre. A kód ahhoz kell, hogy reagálhass a véleményekre és nézegethesd a statisztikákat.
Az adatlapod kitöltésénél lehetőleg minden információt adj meg: minél több kategóriát jelölj meg, ami passzol a vállalkozásodhoz, töltsd ki a vállalkozásod leírását, helyezz el minél több kulcsszót. A nyitvatartást is érdemes frissen tartani, illetve bejegyzéseket is készíthetsz pl. az új termékeidről, vagy bármilyen, a cégedet érintő változásról.
Vágj bele minél előbb, már csak azért is, mert a konkurenciád szinte biztosan használja már ezt az eszközt (is)!
Amennyiben úgy találod, hogy ez a cikk segített, oszd meg, vagy dobj egy like-ot a Facebook-oldalamra!
Borítókép: Matheo JBT/Pexels