Aki csak érintőlegesen is foglalkozott az online marketinggel, bizonyára jól tudja: a sikeres tartalommarketing létfontosságú elemei a rendszeresen előállított, olvasmányos, de szakmai és SEO-szempontoknak egyaránt megfelelő tartalmak. Ezek nélkül hiába próbálunk minél több látogatót terelni a weboldalunkra, ha ott nem találnak számukra érdekes és könnyen fogyasztható információt, hamar elkattintanak. Gyakori az a jelenség is, hogy elkészül a vállalkozás weboldala, esetleg hozzá létrehoztál az üzleti blog és a Facebook– vagy Linkedin-fiókot, és pár hét vagy hónap után azt veszed észre, hogy jó ideje nem került ki friss blogposzt. Ha nincsen gazdája a tartalomkészítésnek, hanem csak ad hoc jelleggel készülnek néha random tartalmak, akkor az az energia sem fog megtérülni, amit addig belefektettél. Ezért érdemes szakember bevonásával kidolgozni és megvalósítani egy tartalommarketing-tervet, aminek mentén a tartalmak készülnek.
Online tartalommarketing stratégia készítése
Mit kaphatsz a tartalommarketingtől?
Olyan tartalommarketing-stratégiát kapsz, ami megfelel a céljaidnak
A gyakorlatban is megvalósítom a stratégiát
Neked nem kell a szerkesztéssel vagy a keresőoptimalizálással bíbelődnöd
Ismertté válik a vállalkozásod
Utánkövetés - mennyire sikeres a tartalommarketinged?
Olvass bele a blogomba!
Jó, ha tudod!
Fontos: a tartalommarketing-stratégia kialakításában számítok a Te közreműködésedre is, hiszen a Te vállalkozásodról lesz szó. Az első konzultációkon néhány órányit beszélgetünk többek között arról, hogy miről szól a terméked/szolgáltatásod, hogy zajlik az értékesítés, mit szeretnél elérni az online felületeiddel (pl. az ismertségedet szeretnéd növelni, vagy újabb megrendeléseket szeretnél). Beszélgetünk a vevőkörödről, a célközönségről, a USP-ről. Ha ezeket eddig nem körvonalaztad magadnak pontosan, akkor itt lesz az ideje, hogy tisztába tegyük őket. A későbbiekben remek alapot fog teremteni mindez a sok értékes információ, akár honlapot szeretnél, akár hirdetési kampányt, vagy bármi más marketing tevékenységet.
A tartalomstratégia másik tulajdonsága, amit jó, ha tudsz: nem öt perc és nem is pár hónap alatt fog beérni a gyümölcse – főleg, ha eddig nem volt különösebb marketing aktivitásod, és szinte a nulláról indulsz. Legalább 9-12 hónap kitartó munkát (minőségi tartalomgyártást) igényel, mire egy frissen indult honlap, vagy egy céges Facebook-oldal jelentősebb közönséget, forgalmat tud felmutatni.
De akkor miért éri meg, kérdezhetnéd. Mert ha ezt megvalósítod, olyan stabil marketing alapod lesz, ami aztán sokszorosan megtérül. Az organikus keresési eredmények között egyre feljebb kapaszkodik a honlapod, köszönhetően a jól megírt, kulcsszavazott szövegeidnek. Ha a közösségi felületeken jelen vagy, ha vezetsz egy jó minőségű üzleti blogot, akkor előbb-utóbb kialakul egy követőbázisod – ismertségre teszel szert. A blogbejegyzéseid csak egyszer készülnek el, de utána hónapokig vagy tovább is hozhatnak új érdeklődőket Neked.
Dolgozzunk együtt!
Töltsd ki az alábbi kapcsolafelvételi űrlapot, és egy napon belül válaszolok.