Egy weboldal sokféle összetevőből áll: dizájn, arculati elemek, backend – de a tartalmak döntő fontosságúak, ha szeretnénk, hogy céges honlapod valóban szolgálja az üzleti céljaidat. Amikor úgy döntünk, hogy weboldalt szeretnénk készíteni, érdemes előre átgondolni és megírni a szövegeket annak fényében, hogy mi lesz a célunk a honlappal (új ügyfelek szerzése, netán márkaépítés?).
Tartalmaid minősége döntő befolyással lehet az oldaladra érkező forgalomra, a látogatók viselkedésére. Azaz hiába van óriási mennyiségű szöveg az oldalon, ha az nem felel meg a SEO követelményeinek, és nem a célközönséged találja meg az oldalt. Vagy ha rátalálnak, rövid idő alatt távoznak is, mert nem kapják meg azt az információt, ami a további böngészésre vagy akár vásárlásra ösztönözné őket. Egy silány minőségben megírt, helyesírási hibákkal tűzdelt oldal egyenesen riasztó hatással is lehet az oda látogatókra.
Olyan tartalmakat tehát nem egyszerű írni, ami egyszerre felel meg szakmai és SEO-szempontoknak, de egyúttal egy laikus közönség számára is érthető és jó olvasási élményt nyújt. Mi több, arra ösztönözze, amit szeretnénk, hogy a weboldalunkra érkező tegyen: vásároljon, adja meg az adatait, esetleg minél sűrűbben térjen vissza hozzánk. Ez a probléma különösen igaz olyankor, ha épp egy KKV ügyvezetői vagyunk, és a napi feladatok, az ügyfélszerzés, adminisztrációs munkák, esetleg továbbképzések mellett már nincs igazán idő arra, hogy a weboldalra jó minőségű tartalmakat írjunk.
Ezért érdemes szövegíróhoz fordulni, aki elvégzi a szükséges kutatómunkát, és nem csak szakmai, hanem marketing szempontból (pl. SEO) is megfelelő szövegeket tud írni. Megegyezés szerint nem csak egyszeri alkalommal, hanem akár folyamatosan (pl. havonta) foglalkozik a weboldalad szövegeivel, esetleg a blogodra készít tartalmakat.