Egy üzleti blog elindítását mindenképpen érdemes megfontolni céges weboldalad készítésekor. Kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy folyamatosan, indirekt módon reklámozd a termékedet, vállalkozásodat: különböző kulcsszavakra, különböző szemszögekből szólíthatod meg vele a célközönségedet. Egy-egy jól megírt blogposzttal a Google találatainak élére is kerülhetsz adott kulcsszóra, és hosszú hónapokon át hozhat új vevőket az oldaladra.
Egy üzleti blog vezetése azonban sok időt és erőforrást igényel, mivel rendszeresen jó minőségű tartalmat kell írni és közzétenni. Fontos, hogy szakértelmet, hozzáértést sugározzanak az írásaid, hiszen mitől mástól bíznának meg Benned a leendő megrendelők. Ugyanakkor az sem árt, ha közérthető és olvasmányos stílusban fogalmazol – egy száraz, unalmas, igénytelenül megírt szöveg egyetlen olvasót sem bír maradásra. Ezeken kívül még sok szempont van, amit meg kell fontolni: például a nyelvezetet, vagy a témaválasztást illetően. Jól fel kell mérni a célközönséget, eldönteni, hogy milyen kommunikációs csatornán teszed közzé az elkészült cikkeket, és így tovább.
Ha nincs stratégiád minderre vonatkozóan, és ad hoc jelleggel gyártasz szövegeket, attól függően, mennyire van időd és energiád írni, így néha hetek, hónapok eltelnek egy-egy blogposzt megjelenése között, akkor nincs sok értelme energiát fektetni bele. A blognak ugyanis a rendszeresség az egyik lényeges jellemzője: rá kell szoktatni az olvasókat, hogy nálad viszonylag gyakran olvashatnak friss és jó tartalmakat. Így szépen lassan megmaradsz a fejükben, elkezdenek visszajárni – ha nagyon jól csinálod, akkor várni fogják a következő megjelenésedet. 😊