Egy sikersztori az Instagramról: Pamela Reif
Úgy alakult, hogy éppen a koronavírus-járvány kitörése előtt pár héttel kezdtem el ismét az edzést, hosszabb kihagyás után. De aztán beütött a járvány, a home office, és a boltok mellett az edzőtermek is bezártak. Én viszont tudtam, hogy ha nem folytatom az edzést, ismét nehéz lesz magam rávenni. Ezért bevezettem a jó öreg nappaliszőnyeg-felcsavarós, tévé (esetemben laptop) előtti edzést. Így egyrészt sokkal könnyebb volt keretet adni a végtelen masszává nyúló home office-os napoknak, másrészt fitt maradtam, annak ellenére, hogy hónapokig csak a boltig vagy a kukáig merészkedtem.
Az elszántságon kívül azonban kellett egy kőkemény edző is, aki levezényelte az edzéseket. Mindenképpen olyan fitness vloggert kerestem, aki mintegy „valós” időben, velem együtt edz, nem csak bemutatja a gyakorlatsort egy 5 perces videóban. Így találtam rá néhány kitérő után Pamela Reif videóira.
Pamela rendszerint 15-20 perces, félperces gyakorlatokból álló gyakorlatsorokat állít össze és edz le a videóiban. Bár ez nem tűnik soknak, amikor először csináltam vele végig egy hasizom-gyakorlatsort, azt hittem, sosem kelek fel a padlóról. Ő pedig rezzenéstelen arccal, megállás nélkül csinálja végig az etapokat, még izzadni se nagyon láttam. Mindig olyan, mintha skatulyából húznák elő, nemegyszer a helyszín is, ahol készülnek a felvételek: egy modern kastély nappaliját idézi a háttérben arany díszítéssel futtatott fal. (Ez így leírva elég rémesnek hangozhat, pedig nem az.)
Természetesen Pamela szettjei, sminkje és frizurája is gondos odafigyeléssel vannak elkészítve, összeválogatva (nagyrészt szponzorált sportöltözékekről van szó). De akkor döntöttem el, hogy írni fogok róla, amikor észrevettem, hogy a videó jobb felső sarkában ketyegő számláló (ami az egyes gyakorlatok alatt mutatja, mikor telik le a végtelenül hosszúnak tűnő fél perc) színe mindig passzol Pamela aktuális topjához és nadrágjához. Ez az összeszedettség, a részletekre való figyelés nagyon tetszett.
Átlagos tiniből Instagram-guru
Pamela Reif 1996. július 9-én látta meg a napvilágot a németországi Karlsruhéban. Bosszantóan fiatal, még mindig nincs 24 éves. A cikk írásakor 5.9 millió követője van Instagramon, Facebookon 111 ezren lájkolták a hivatalos oldalát. Edzéseit Youtube-on teszi közzé, itt csaknem 3,8 millióan iratkoztak fel a csatornájára. Pamelának ezen kívül természetesen van saját honlapja, és TikTokon is fent van, 330 ezer követővel. Saját fitness applikációja a Pamstrong, ahol edzésterveit teszi közzé (a cikk írásakor nem volt elérhető az oldal, olybá tűnik, mintha nem használná már annyira ezt a felületet). Workout playlistjeit, azaz azokat a számokat, amiket az edzések alatt hallhatunk, Spotifyon kívül az Apple Musicről, a Deezer-ről (francia streamszolgáltató) és a Napsterről is meghallgathatja, aki szeretné.
Könyvet is írt már, szám szerint kettőt, az egyik még 2019-ben jelent meg, de csak ebook-formában kapható, tekintettel a járványra. Pamela érdeklődése a fitnessen kívül a helyes táplálkozásra irányul, második könyvében recepteket oszt meg az olvasókkal. Első könyvében, ami 2017-ben jelent meg, étkezéssel öltözködéssel és szépségápolással kapcsolatos tanácsokon kívül önmagáról, utazásairól is vall. A táplálkozás egyébként kiemelkedően fontos számára a fitness mellett, pamgoesnuts néven külön food accountot is indított Instagramon, ahol elsősorban ételfotókat oszt meg.
Pamela Reif tehát szinte az összes ismertebb csatornán elérhető, de a legerősebben Instagramon van jelen, ez látszik a számokból is. A Forbesnak (2019 októberében a német Forbes címlapjára került) így mesélt arról, miképp vált ismertté Instagramon:
„Igazából csak egy tinilány voltam a suliból, az Instagram pedig akkoriban vált menővé, így hát elkezdtem képeket feltölteni kajákról, ékszerekről, illetve szelfiket az edzőteremből. Mindenféle tervezés vagy stratégia nélkül. Aztán növekedésnek indult az egész. És sosem állítottam privátra a fiókomat.”
Mindez 2012-ben kezdődött. Csakhamar 500 ezer követője lett, a hobbiból pedig üzlet, amikor különféle márkák keresték fel, hogy hirdethessenek rajta keresztül, vagy szponzorálhassák őt. Így került szerződésbe a GHD-vel (hajápolási termékekkel foglalkozó márka), a Calzedoniával és a svéd divatmárkával, a Nak-d-vel. A Pumánál pedig külön kollekciója van Pamela Reif Collection név alatt.
Pamela 2020 márciusában testvérével, Dennis-szel Spotifyon elindított egy podcastot Schaumermal (kb. „habos”) címmel, ahol személyes dolgokról (gyermekkorukról, párkapcsolatokról stb.) beszélgetnek, de olyan tabunak számító témák is szóba kerülnek, mint a női emésztés, a puffadás vagy a „levegős” problémák. Május végéig 7 része került ki a podcastnak.
Mi a tanulság?
Így válik hobbiból megélhetés, az Instagramból bohóckodás helyett milliókat érő reklámfelület. Tervezés és kitartás nélkül azonban mit sem ér az egész: a napi edzések, az összeszedett külső, két megírt könyv és megannyi jól sikerült fotó mögött hatalmas munka rejtőzik. És nincs megállás: mindennap, akár többször érkeznek a tartalmak, ha csak egy kép és pár mondat formájában, de a követők figyelmét nem szabad lankadni hagyni. Bár Pamela nem vállalkozóként indult, ugyanazokat a lehetőségeket használja ki, amik Neked is rendelkezésedre állnak. Világszerte nők milliói edzenek a videóira, kíváncsiak arra, hogy mit eszik és mit visel. A puffadásról szóló podcastja nagy népszerűségnek örvendett – ebből is látszik, hogy érdemes tisztában lennünk vele, a célközönségünk milyen problémákkal küzd, és beszélni róla, ezzel is megszólítva őket.
Élj a social médiában rejlő lehetőségekkel, akár Facebookról, akár Instagramról, akár másról van szó!