Most hoztad létre céges Facebook-oldaladat? Állítsuk be együtt! 2. rész
Bár könnyűnek tűnik, a céges Facebook-oldal megfelelő beállítása odafigyelést igényel. Ahhoz, hogy ténylegesen a segítségünkre legyen Facebook-oldalunk, az adatokkal való kitöltés az egyik kulcs. A beállításokkal pedig kényelmesebbé tehetjük a használatot, hogy ne csak egy “nyűg” legyen. Az előző részben megismerkedtünk az alapbeállításokkal. Most jöjjön a második rész, amiben az értesítésekkel és a szerepkörökkel foglalkozunk.
Sablonok és fülek (Templates and tabs)
A szerkesztőfelületen a baloldali sávból kiválasztottuk a Beállítások opciót. Majd kattints a Sablonok (Templates and tabs) gombra. Itt megváltoztathatod az oldalad aktuális sablonját, üzlettípustól függően (de érdemes a Facebook által javasoltat elfogadni!). Más template passzol egy bolthoz, egy közösségi szereplőhöz vagy egy konzultációs szolgáltatáshoz. Amikor létrehozod magát az oldalt, akkor választhatjuk ki a sablont (a Facebook ajánlása alapján). Ezt módosíthatod itt, ha szeretnéd. Minimálisan változni fog az oldal kinézete, elrendezése, attól függően, hogy milyen aktivitásokat lehet majd végezni az oldalon. Érdemes azonban nem okosabbnak lenni a Facebooknál, és alapértelmezetten hagyni ezt a funkciót.
A Füleknél ki- és bekapcsolhatsz olyan opciókat, mint hogy az eseményeidet mutassa-e a Facebook, vagy az értékeléseket, esetleg az élő videókat. Hagyhatod alapértelmezetten, vagy amit szeretnél, be is kapcsolhatod (ha például rendszeresen élőzöl, akkor érdemes lehet az élő videókat elérhetővé tenni az oldaladon).
Értesítések
Itt tudod beállítani, hogy milyen, az oldaladdal kapcsolatos aktivitásokról küldjön értesítést a Facebook. Ha pörög az oldalad, és állandóan „történik” rajta valami, akkor érdemes lehet szabályozni, miről és mikor kapj értesítést. Főleg, ha folyton az értesítéseidet nézegeted (ezzel kizökkensz a munkából és sok időd kárba veszhet).
Az általános értesítéseknél beállíthatod, hogy azonnal, vagy naponta egyszer kapj értesítést az aktivitásokról (lájkokról, hozzászólásokról stb.). A listában pedig egyenként kiválaszthatod, milyen típusú aktivitásokról szeretnél értesítést kapni. Ugyanígy a csoportokban történő aktivitásokról is kaphatsz értesítéseket, amikhez csatlakoztál (ha pl. valaki más közzétett egy posztot).
Ha szeretnéd, hogy segítsek Facebook-oldalad menedzselésében és posztírásban, vedd fel velem a kapcsolatot itt!
Szerepkörök
Ennél a fülnél tudsz hozzáadni vagy esetleg eltávolítani szerkesztőket az oldaladnál. Az alábbi „szerepkörök” léteznek:
- szerkesztő: ugyanazt „tudja”, mint az admin, kivéve, hogy neki nincs jogosultsága másokat hozzáadni az oldalhoz.
- moderátor: nem tud posztolni (hirdetni viszont igen), a fő szerepe abban merül ki, hogy az üzenetekre válaszol, a posztok alatti kommenteket figyeli, megválaszolja, szükség esetén letilthat kommentelőket.
- hirdető: mint a neve is sugallja, az ő szerepe a hirdetések feladása, kezelése, és hozzáfér az elemzési adatokhoz is.
- elemző: ő már csak az elemzéseket látja, illetve az oldal minőségét is ellenőrizni tudja a megfelelő fülnél.
Ezeknek a szerepköröknek természetesen akkor van értelme, ha felfogadsz egy ügynökséget vagy egy külsőst. Érdemes átgondolni, milyen feladatokkal fogod megbízni őt, és aszerint hozzáadni az oldalhoz. Fontos továbbá, hogy a biztonsági kockázatok elkerülése érdekében kétlépcsős belépési rendszert alakítsatok ki. Azaz nem elég egy jelszó, hanem például SMS is szükséges, ha egy új eszközről akar valaki belépni. Sajnos gyakran előfordul, hogy feltörik a fiókot, és jobb esetben arra eszmélünk, hogy nincs hozzáférésünk a Facebook-oldalunkhoz. Rosszabb esetben pedig, ha bankkártyát is hozzáadtunk a hirdetéseink miatt, akkor lenullázhatják az összeget, ami rajta volt. Ezért mindenképpen javasolt olyan bankkártyát bekötni a Facebookhoz, amin nem az egész vagyonunk, hanem csak annyi összeg van, ami a hirdetési kampányhoz kell, a kártyát/bankszámlát pedig csak hirdetésre használjuk.
Folyt. köv. a harmadik résszel jövő héten! Amennyiben úgy találod, hogy ez a cikk segített, oszd meg, vagy dobj egy like-ot a Facebook-oldalamra!
Borítókép: Amy Chen/Unsplash