Miért van szüksége online marketingre egy kkv-nak?
Mi is az az online marketing?
Az online marketing tulajdonképpen az a gyakorlat, amelynek során egy vállalkozás webalapú csatornák révén a potenciális vásárlókhoz eljuttatja az adott termékéről, szolgáltatásáról szóló üzenetet.
A cél, hogy olyan csatornákon érje el a lehetséges vásárlókat az üzenet, ahol azok szeretik az idejüket tölteni: olvasással, kereséssel, játékkal, társasági élettel – mindezt online térben. Az online marketing megvalósításához használatos technika a keresőoptimalizálás, hirdetés (Google AdWordsben, Facebookon, Instagramon stb.), közösségi médiában való jelenlét, email-marketing és még sorolhatnám.
Miért van szüksége a vállalkozásodnak online marketing eszközökre?
#1 Nő az ismertséged
Közhely, de igaz, hogy aki nincs fent a világhálón, az nem létezik. Ez különösen így van azok esetében, akik a vevőikből élnek. A potenciális vásárlók ma már nagyrészt online keresik a megoldást problémáikra, legyen szó bevásárlásról vagy fogorvos kereséséről. Nemegyszer akkor is online kutatással kezdenek, ha a vásárlás maga amúgy egy üzlethelységben történik, tehát elmennek az adott termékért. Mielőtt azonban bárhova mennének, körülnéznek online, milyen lehetőségeik vannak. Gondolj bele, Te hogy csinálod? Valószínűleg ugyanígy: rákeresel, a környékeden milyen fogorvosok vannak, majd valamilyen szempont szerint kiválasztasz egyet, és ahhoz mész el. Vagy: egy teljesen más témában böngészgetsz, olvasgatsz, amikor eléd tolakszik egy fogorvosi rendelőről (hogy a példánál maradjunk) egy hirdetés, és eszedbe jut, hogy nemsokára el kell menned fogászati ellenőrzésre. Kattintasz egyet, és már el is indultál az úton, hogy vásárlóvá válj.
Mindezek mögött az esetek többségében igen kimódolt, gondosan tervezett marketing stratégia áll. Hiszen ismerned kell a célközönségedet (a linkre kattintva bővebb információt olvashatsz a buyer personáról), azt, hogy ők milyen platformon és hogyan elérhetők.
#2 Folyamatosan tarthatod a kapcsolatot a közönségeddel
Itt most nem az emailes üzenetváltásra gondolok, mint kapcsolattartó eszközre (bár az sem elhanyagolandó). Hanem arra, hogy a céges weboldaladon, Facebook-oldaladon, Instagramodon, hogy csak néhány példát soroljak fel, üzenetet közvetíthetsz a leendő vagy már meglévő vásárlóidnak, követőidnek. Megoszthatod a szaktudásodat, hasznos vagy épp közérdekű információkat tehetsz közzé a nyitvatartásodról, legújabb termékedről, hogy az aktuális leárazásokról, akciókról ne is beszéljünk.
#3 Építheted a márkádat
A márka lényege, hogy segít megkülönböztetni a versenytársaidtól. Minél tudatosabban alakítod ki az arculatodat, használod a logódat, találsz ki egy csak rád jellemző szlogent, annál könnyebben beazonosítanak az emberek. Egy jól felépített márka pedig igencsak vonzó lehet. Hidd el, hogy Benned, a vállalkozásodban is van valami különlegesség, aminek segítségével különbözővé tudod tenni magadat a konkurenciától. Már csak meg kell találni ezt a pontot (hivatalos nevén Unique Selling Point, USP).
#4 Jó ügyfélélmény=biztos út a siker felé
Nincsen jobb marketing egy elégedett vásárlónál. De nézzük online szemszögből: egy vállalkozás, legyen bármilyen pici, ha a korszerűség jeleit mutatja, és törekszik arra, hogy ügyfelei minél kényelmesebben igénybe vehessék szolgáltatásait, az már fél siker. Az Y, és lassan a Z generáció is egyre vásárlóképesebb piacot jelentenek, ők pedig már igényt tartanak arra, hogy bármikor, bármilyen csatornán (Messengeren, emailben, Facebook-kommentben stb.) kapcsolatba léphessenek veled. Igaz ez nem csak az igazán fiatalokra, de az „idősebbekre” is: a 40-50-60-70 éves korosztály is bőven fent van már Facebookon, hogy a gyerekeikkel, unokáikkal és egymással tarthassák a kapcsolatot. A koronavírusos időkben, a szociális távolságtartás korában ezek az online kapcsolatok különösen felértékelődtek. Fejleszd az online stratégiádat, ismerd és használd azokat a platformokat, ahol az ügyfeleid megfordulnak. Márpedig a világ nagy része – köztük nagy eséllyel a Te vásárlóid is – az online térben töltik idejük jelentős részét.
A lényeg: csináld!
Az online marketing nem egy ördöngös dolog, de azért megvannak a trükkjei, buktatói, amiket csak bizonyos mértékű gyakorlati tapasztalat után tudsz felismerni és kiküszöbölni. Az internet segítségével az elméleti alapokkal megismerkedhetsz, akár teljesen ingyenesen.
A lényeg, hogy ne halogasd, kezdj bele, hiszen a konkurenciád már valószínűleg ismeri és használja ezeket a lehetőségeket.
Lemaradni pedig, feltételezem, Te sem szeretnél.
Ha viszont úgy érzed, hogy nincs időd online marketinggel foglalkozni, vagy még nem ismered eléggé, és segítségre van szükséged legalább az elején, akkor keress szakembert. Magam tudok Neked segíteni céges weboldalad kialakításában, Facebook-oldalad menedzselésében vagy szövegírásban.
Amennyiben úgy találod, hogy ez a cikk segített, oszd meg, vagy dobj egy like-ot a Facebook-oldalamra!