Online marketing eszköztár - amit vállalkozóként feltétlenül érdemes használnod!
Az online marketing világában vagonnyi eszköz áll rendelkezésünkre, amik segítenek a tartalomkészítésben, keresőoptimalizálásban, az adatok mérésében, a social media felületeink kezelésében, és még sorolhatnám. Talán nincs is “legjobb” ezek közül, hiszen mindenkinek a profilja, a gyakorlottsága és egyéni ízlése, megszokásai döntik el, mi az, ami beválik és eredményeket hoz. Hoztam egy egyéni listát, mi az, amit érdemes akár kezdőként elkezdeni használni, ha szeretnénk jól “csinálni” a marketinget. Ráadásul ezek mind ingyenes, vagy ingyenes verzióval is rendelkező eszközök.
Időmenedzsment - mindennek az alapja
Tartalomkészítés
Microsoft Word
Talán triviális, de nem mindig egyértelmű: tartalmat, legyen az egy blogbejegyzés vagy Facebook-poszt, mindig wordben írunk meg, és átmásoljuk a kívánt platformra. Ezzel tudod megelőzni ugyanis, hogy az átmeneti lefagyások vagy a véletlen kattintások következtében elszálljon az órákon át simogatott írásunk. Ezeket a tartalmakat érdemes rendszerezni, mappákban tárolni, hogy később visszakereshesd, ha esetleg felhasználnád vagy átdolgoznád máshova is.
Google Sheets
Az excel is szuper megoldás, ha egyedül dolgozol, és úgy tervezed a tartalmaidat, de ha már ketten vagytok, akkor érdemes dinamikus megoldásokat alkalmazni. A tartalomötleteidet, amik menet közben születnek, érdemes feljegyezni, mi több, tartalomnaptárt készíteni belőle. Így megspórolhatod a fejvakarós órákat és a frusztrációt, hogy ma sem posztoltál semmit.
Weboldal mérése
Search Console
A Search Console-ról már írtam ebben a blogbejegyzésben. Általában a weboldal indulásakor szokták bekötni, de ha ez nem történt meg eddig, érdemes sort keríteni rá. (A bekötéshez fejlesztő segítségét érdemes igénybe venni, hacsak nem tudod, mi az a DNS-rekord. 🙂 A Search Console megmutatja, ha esetleg valami nincs rendben a linkjeiddel vagy a mobilos felhasználhatósággal (reszponzivitással). Azt is látod benne, hogy milyen kulcsszavak révén jutottak el az oldaladra a látogatók, ami nagyon hasznos, többféle szempontból is. Érdemes tehát rendszeresen ellenőrizni a Console-t, illetve szokott emailben értesítést küldeni, ha valamilyen hibát észlel. Ezeket ne ignoráld, hanem nézz utána.
Google Analytics
Az Analytics használatában könnyű elveszni. Érdemes azonban ezt is mielőbb, a weboldal készültekor beköttetni a fejlesztővel, mert rengeteg értékes adatot gyűjt össze az idők során az oldaladra érkezőkről. Ha nem vagy járatos az Analytics felületében, akkor is jó, ha időnként belépsz, és megnézed, hogy alakul a látogatottság, milyen csatornákon (social media, organikus, fizetett) jönnek a kattintások. Ha pedig később oda jutsz, hogy felkérsz egy marketingest, ő nagyon fog örülni a sok összegyűjtött adatnak.
Vizuális anyagok
Ingyenes képadatbázisok
A legjobb képadatbázisok, ahonnan jogtisztán és ingyenesen le tudsz tölteni képeket:
- Unsplash
- Pexels
- Freepik
- Rawpixel
Ezeken kívül is vannak még, érdemes keresgélni. Ha el akarod kerülni, hogy ugyanazok a képek kerüljenek elő nálad is, mint másoknál, vagy csak egyszerűen irtózol a stockfotóktól, akkor érdemes saját képekkel dolgozni, esetleg időnként egy sorozatot elkészíttetni egy profi fotóssal. Az elkészült anyagból pedig utána egy darabig szemezgethetsz.
Canva
Sokat emlegettem már a Canvát, ami ugyan nem helyettesítheti egy jó tehetséggel megáldott grafikus munkáját, de a mindennapi tartalomgyártáshoz ideális eszköz. Idő kell ehhez is – mint mindenhez – mire megszokod, és kialakul a saját stílusod, de mindenképpen megtérül a ráfordított munka.
Social media
Facebook Creator Studio
Azoknak, akik Facebookra és Instagramra is posztolnak, a Creator Studio nagy segítség lehet, mivel egyetlen felületről segít menedzselni mindkét platformot. Instagramra pedig asztali gépről is tudsz képet feltölteni vele, ami lássuk be, jelentős könnyebbség. A Studióból nézegetheted az egyes posztjaid elérési eredményeit, összességében könnyebben nyomon követheted a saját tartalmaidat – akkor is, ha több fiókot menedzselsz.
Facebook Business Manager/Business Suite
A Facebook Business Suite, azaz a Vállalkozáskezelő azoknak jön jól, akiknek az oldalát többen kezelik. Ezen a felületen nagyszerűen menedzselheted – adminként – a felhasználói jogosultságokat, a hirdetési fiókokat és az oldalakat. Elsőre egy kicsit átláthatatlannak tűnhet, de érdemes vele foglalkozni, mert nagyban megkönnyíti mindenkinek az életét.
Facebook hirdetéstervezés
Facebook Audience Insights
Viszonylag kevesen ismerik ezt a funkcióját a Facebooknak, pedig teljesen ingyenes és mindenki számára elérhető. Leginkább arra érdemes használni, amikor kíváncsi vagy, hogy egy adott célközönségnek milyen demográfiai jellemzői, érdeklődési köre és egyéb tulajdonságai vannak. Be tudod állítgatni a kívánt célközönséget, és meg tudod nézni, melyek az általuk preferált oldalak például.
Facebook Creative HUB
Ezzel nagyon egyszerűen testreszabhatod a hirdetésedet minden felületre, ahol meg fog jelenni: például a Facebook hírfolyam, Marketplace, Instagram, video feeds, stb. mind eltérő méretű képet, és más mennyiségű szöveget kíván. A Creative HUB felületén egyenként meg tudod nézni a hirdetésedet, hogy néz ki, és a szövegeket is hozzáigazíthatod az egyes platformokon – Instagram hírfolyamon pl. egészen másképp néz ki a kép, mint pl. video streamben vagy a Facebook hírfolyamon. Érdemes játszani ezzel is, a minél sikeresebb hirdetési eredmények érdekében. 🙂
Ha szeretnéd, hogy Neked is készítsek weboldalt, vedd fel velem a kapcsolatot!