Az Esztyoga weboldalának elkészítése
Eszter, az Esztyoga névadója nemrég nyitotta meg budapesti jógastúdióját, ahol ősztől kismamáknak, babáknak és gyerekeknek tart majd jógaórát, illetve egy kolléganőjével együtt család- és gyermekcoaching szolgáltatásokat is nyújtanak. A nyári időszakban pedig több turnusban gyermekeket táboroztatnak. Eszter még tavaly ősszel keresett fel, hogy szeretne majd egy saját weboldalt, ahol mindezeket a szolgáltatásokat megjelenítheti. Izgatottan vártam a közös munkát, mert egyrészt a jóga és a gyermeknevelés egy addig ismeretlen terep volt számomra. Másrészt pedig ennyiféle szolgáltatást jól és átláthatóan megjeleníteni a weboldalon, igazi – jó értelemben vett – kihívás volt. Így készült az Esztyoga weboldala.
A közös munka kezdete
Mint ahogy azt a bevezetőben is írtam, Eszter 2020 őszén keresett fel: akkoriban indította el a vállalkozását. Eszter nem mellesleg háromgyermekes édesanya, tanítónői pályafutással a háta mögött, így érthető módon izgatott volt, hogy vállalkozóként milyen kihívásokkal fog szembesülni. Abban mindketten egyetértettünk, hogy egy jól funkcionáló weboldal nagyon fontos. Nem csak az online jelenlét miatt, hanem a weboldalon keresztül a leendő ügyfelek időpontot foglalhatnak, jelentkezhetnek a foglalkozásokra, táborokra is, ami az olyan típusú szolgáltatásoknál, mint Eszteré, az ügyintézést nagyban megkönnyíti.
Hogyan készült a weboldal?
Idén tavasszal aztán újra találkoztunk, és elkezdtük a tényleges munkát. Legelőször is átbeszéltük, mi az, amit Eszter szeretett volna az oldalon viszontlátni, melyek azok a funkciók (pl. jelentkezési felület), amelyeknek feltétlenül meg kell jelenniük a weboldalon. Majd elvégeztem a kulcsszókutatást, és egyeztettük a menüsor elemeit.
Arculat
A tartalmi részek egyeztetésével párhuzamosan elkezdtünk gondolkodni a honlap kinézetén. Mivel én WordPress sablonok alapján dolgozom, Eszternek is kerestem néhányat, amik közül tudott válogatni. Egy nőies, letisztult, de a jógához egyértelműen köthető weboldalt képzeltem el, ehhez az Eszter által megadott színskála, a lilás-rózsaszínes pasztelles színek is tökéletesen passzoltak. A honlap átadása előtt egy picit variáltunk a színekkel, így kaptak a gombok püspöklila-élénkzöld színt, ezzel egy kicsit hangsúlyosabbá téve a megjelenést. A képeket illetően saját, illetve jogdíjmentes képadatbázisból is dolgoztunk. (Amennyiben saját képekből dolgozunk, ügyeljünk arra, hogy a képen szereplők, gyerekek esetén a szüleik, beleegyezzenek a képek készítésébe, illetve nyilvánosságra hozatalába – különben komolyabb, akár jogi következményekkel is számolnunk kell.)
A logó már megvolt, amikor elkezdtük a weboldal elkészítését, a rózsaszínes hangulat, illetve a későbbi pink-zöld színkombináció tökéletesen kiegészítik a logót – az összhang fenntartása fontos szempont, amikor az arculatról van szó.
Webszövegek
A szövegírás szintén közös munka volt. Eszter és Adrienn, a családcoach, akinek a szolgáltatásai szintén megjelennek a weboldalon, átküldték a saját szövegeiket, amelyeket aztán tagoltam, ha kellett, kiegészítettem és feltöltöttem. Eszter célközönsége elsősorban a kisgyermekes, illetve az iskoláskorú gyermekekkel “rendelkező” szülők, esetleg még a kismamák, akik jógára szeretnének feliratkozni. A szövegek tehát elsősorban az édesanyákat szólítják meg, igyekeztünk az ő szemszögükből gondolkodni az oldal felépítésekor.
Telepítés, keresőoptimalizálás
Amint megtaláltuk a megfelelő sablont, következett a telepítés, pluginok beállítása és egyéb technikai finomságok, cookie-sáv beállítása. A szövegfeltöltés és a SEO (meta leírások elkészítése, H1, H2 stb. címsorok beillesztése) is a folyamat része volt természetesen.
Az Esztyoga esetén amire nagyon figyeltünk, az a testreszabott jelentkezési űrlap volt, amin keresztül a táborba tudtak jelentkezni a szülők. Illetve kialakítottunk egy Aktuális események menüpontot, ahol mindig az épp aktuális foglalkozásokra, workshopokra lehet jelentkezni, szintén egy egyszerű űrlap révén. Így Eszteréknek is könnyű a jelentkezők nyilvántartása.
Blog
A blog szinte minden weboldal számára kötelező elem, hiszen a hosszútávú organikus építkezésben a kulcsszavazott blogok első számú segítséget nyújtanak. Eszterék is elindították blogjukat, ami egészen friss, a nyárral indult. Elsősorban szülők számára készülnek cikkek, gyerekneveléssel, a családban előforduló különböző élethelyzetekkel kapcsolatban.
Hogyan tovább?
Természetesen a weboldal elkészültével nem dőlhetünk hátra: a munka java csak ekkor kezdődik. Elkezdtünk Facebookon hirdetni, ezzel is növelve az Esztyoga ismertségét, illetve a táborba is folyamatosan zajlik a jelentkezés. A kisebb események, mint a pünkösdi vagy gyermeknapi anya-lánya workshop, pedig folyamatosan felkerülnek a honlapra. A Facebook-hirdetésekről itt írtam korábban, az optimalizálás, az eredmények monitorozása és a célközönség tökéletesítése nem maradhatott el ebben az esetben sem – és még folyamatban van.
Bízom benne, hogy a honlap sok kisebb-nagyobb “ügyfelet” fog hozni Eszteréknek, és sokáig örömüket lelik ők és a szülők is benne! 🙂
Ha szeretnéd, hogy Neked is készítsek weboldalt, vedd fel velem a kapcsolatot!