Céges weboldal kialakítása lépésről lépésre
Valószínűleg mindannyian találkoztunk már a fenti hibák valamelyikével. Azt is feltételezem, hogy nem szeretnéd, ha a te céges weboldalad böngészésekor ilyen és ehhez hasonló hibába fussanak a (leendő) vásárlóid, hiszen ezzel akár komoly bevételektől is eleshetsz. Ezért, ha elszántad magad, hogy profi weboldalt szeretnél, mutatom, hogy néz ki a folyamat, aminek során felépítjük a Te honlapodat.
#1 Konzultáció, konzultáció és konzultáció
Ne érts félre, nem az a cél, hogy órákat beszélgessünk a semmiről. De az elején először is meg kell értenem, hogy miről szól a vállalkozásod, mit adsz el, hogyan adod el és kiknek. Ezen beszélgetések során határozzuk meg a célközönségedet és az egyedi értékajánlatodat (USP).
#2 Konkurencia-elemzés
Az egyik konzultáció keretében hozok egy kis prezentációt a versenytársaidról. Ebből nagyon sokat tanulhatunk: ők hogy csinálják, milyen a weboldaluk kialakítása, mit hangsúlyoznak, milyen kulcsszavakra optimalizálnak. A cél nem a másolás, hanem az okulás. Ugyanis te valószínűleg különbözni, kitűnni szeretnél a konkurenciád mellől.
#3 Kulcsszókeresés
Feltérképezem az iparágaddal kapcsolatos kulcsszavakat, kifejezéseket. Ezeket majd a későbbi tartalomgyártásnál is remekül tudjuk hasznosítani.
#4 Drótváz és brief készítése
Ezután összeállítom a honlapod vázlatát a főoldalra és az összes aloldalra egyaránt. Ezt az úgynevezett drótvázat megosztom veled is, átbeszéljük, igény szerint módosítom. A brief pedig a weboldallal kapcsolatos követelmények írásbeli rögzítése, ami a fejlesztő számára lesz segítség az oldal leprogramozásakor. Fontos, hogy ne csak a megrendelő elképzelései érvényesüljenek, de SEO-szempontból is releváns maradjon az oldal.
#5 Szövegírás
Itt többféle opció létezik: vagy megírom teljes egészében az összes szöveget a honlapodra, Te pedig ellenőrzöd. Vagy a szakmai részét, esetleg annak vázlatát elkészíted, én pedig megszerkesztem, kulcsszavazom, az átkötő, kiegészítő szövegeket szintén megírom. Megegyezés kérdése, hogy melyik utat járjuk.
#6 A honlap elkészítése
Ha készen vannak az oldalvázlatok és a brief, egyeztetek a fejlesztővel, aki leprogramozza az oldalt. Ez a honlap méretétől és összetettségétől függően kb. 1 hét alatt megvan. Többnyire WordPress alapú honlapokkal dolgozom, ezt szoktam javasolni az ügyfeleimnek is.
Ha szeretnéd, hogy segítsek a céges weboldalad kialakításában, írj nekem emailt!
#7 Szövegek feltöltése a weboldalra, SEO-beállítások elvégzése
Ezt én végzem el, a mennyiségtől függően 1 héten belül megvagyok a tartalmak feltöltésével és formázásával. Ez nagy precizitást igénylő munka, ilyenkor szoktam a képeket is összeválogatni, optimalizálni és feltölteni.
#8 Tesztelés, átadás
Végül tesztelem az oldal megfelelő működését, azt, hogy a megadott linkek tényleg odavisznek-e minket, ahova szeretnénk. A kapcsolati űrlap is szeret mumus lenni, és nagyon fontos, hogy jól működjön; aki az idejét szánja rá, és kitölti az űrlapot, de nem tudja elküldeni valamiért, abban kellően rossz érzést tud kelteni az ilyesmi ahhoz, hogy elhagyja a weboldaladat. Ugyanilyen fontos, hogy mobilon is élményt nyújtson az oldalad böngészése, ezért mobil eszközökön is le kell tesztelni a weboldalt. (Alapvetőnek tartom, hogy az oldal tervezése és fejlesztése során is figyelünk a reszponzivitásra.) A látogatók jelentős része mobilról érkezik az oldaladra ugyanis.
Ezzel „késznek” tekinthető a honlapod.
De nem véletlenül tettem idézőjelbe a „kész” szót: a munka java csak most kezdődik. Be kell kötni a webanalitikai eszközöket, mint a Google Search Console és Analytics, és el kell kezdeni a rendszeres tartalomkészítést. Javasolni szoktam üzleti blog vezetését, social media felületeken való megjelenést. Ezek már mind a marketing stratégia iránymutatásai fényében történnek.
Bónuszok, amikre érdemes még felkészülnöd, hogy kelleni fog:
Ha már van weboldalad, de nem vagy vele megelégedve, mert mondjuk már elavult a kinézete, akkor a legegyszerűbb megoldás egy teljesen új honlap készítése. Sokan attól félnek, hogy elvész az addig, esetleg évek során szerzett SEO-eredmények, esetleg az előnyös helyzetük a Google találatok között. Ezt azonban a megfelelő linkek átirányításával kiküszöbölhetjük.
Amennyiben úgy találod, hogy ez a cikk segített, oszd meg, vagy dobj egy like-ot a Facebook-oldalamra!