Meghatározzuk a Facebookon a célközönségedet
Az előzetes konzultációk során meghatározzuk a célközönségedet, azaz azt, hogy kiknek szólnak majd a posztok. A bejegyzések tartalma és stílusa is ennek a célközönségnek az igényeihez igazodik majd.
Követhető, előre felépített tartalomnaptárt készítek
Ahogy az üzleti blog esetén, a Facebooknak is úgy érdemes nekiállni, hogy előtte megtervezzük, milyen gyakorisággal posztolunk (pl. hetente háromszor), milyen típusú posztok legyenek (pl. blogbejegyzés megosztása, vagy kép feltöltése). Magam előszeretettel alkalmazom a
tartalomnaptárat, ebben a legapróbb részletességig lehet rögzíteni egy adott időszakra vonatkozóan, hogy mikor milyen tartalmat terveztünk közzétenni.
Nem csak a tervezésben, a megvalósításban is segítek
Tipikus hiba, ha egy szépen felépített tervet aztán nem valósítunk meg. Sokszor ez történik a tartalomgyártással: a vállalkozás irányítása, a napi ügyek intézése mellett nehéz időt szakítani arra, hogy posztokat meg képeket gyártsunk céges Facebook-oldalunkra, aminek ráadásul értelmes mondanivalója van. Ezért a megvalósítást is koordinálom: megegyezés szerint elkészítem a posztokat és publikálom őket a jóváhagyásod után.
Neked csak a jóváhagyással kell foglalkozni
Egy néhány mondatos Facebook-poszt előkészítése is értékes időt vesz igénybe, pláne, ha valamilyen plusz tartalmat is teszünk hozzá: például valamilyen, a céges arculatot tükröző kreatív posztot szerkesztünk hozzá. Itt is át kell gondolni a mondanivalót, és az sem mindegy, hogy szólítjuk meg az embereket. Ezért én megkönnyítem a dolgodat, és az előzetes egyeztetések alapján előkészítem a bejegyzéseket, a kísérőszöveget is hozzá, Neked pedig csak annyit kell tenned, hogy jóváhagyd. A kiposztolást is én végzem, így az oldalra sem kell belépned.
Rendszeres riportokkal tájékoztatlak
Már a Facebookon is nagyon könnyen mérhető az elért emberek száma. A különféle aktivitások, az érdeklődés mérése, összehasonlítása természetesen itt is nagyon fontos. A tanulságokat pedig a következő kampánynál felhasználhatjuk. Havonta készítek Neked egy riportot az eltelt időszak eredményei alapján, így mindig tisztában lehetsz az aktuális helyzettel.
Facebook-kampányodat beillesztem a tartalomstratégiádba
Természetesen ha van, akkor az üzleti bloggal együtt érdemes a Facebook-kampányokat megtervezni, a forgalmat terelhetjük az egyik felületről a másikra, így például weboldalad látogatottságát is tudjuk növelni. A Facebook-posztokat kreatívan, képpel és szöveggel tervezem meg, úgy, hogy az tükrözze a céges arculatodat színeiben, és a logó se maradjon le. Így épül a márkád is, és idővel nagy követőtáborra tehetsz szert a céges Facebook-oldaladon.