Most hoztad létre céges Facebook-oldaladat? Állítsuk be együtt! 1. rész
Az elmúlt hetekben többször volt ügyfeleimnek az a kérése, hogy segítsek beállítani a céges Facebook-oldalukat. Ennek apropóján készítettem egy kis útmutatót, amit mindig elő lehet venni, ha segítségre van szükségünk az oldalbeállításoknál, vagy csak egyszerűen nem értünk, nem találunk valamit. Az útmutatót több részesre tervezem, az első részben az alap beállításokkal foglalkozunk.
Mielőtt belekezdünk, érdemes leszögezni: a céges Facebook-oldalnak az az elsődleges küldetése, hogy tájékoztassa a látogatókat. Törekedni kell arra, hogy minél pontosabb adatokat (pl. nyitvatartás) adjunk meg, és minél több adattal töltsük ki. Természetesen, amit nem szeretnénk publikussá tenni, például a telefonszámunkat, azt ne tegyük közzé, de tegyünk róla, hogy elérhetőek legyünk. Figyeljünk az üzenetekre, kommentekre, legyünk a közösségünkkel.
Régi Facebook, új Facebook
E cikk keletkezése előtti hetekben a Facebook arculatváltáson ment keresztül, ebből adódik az az érdekes helyzet, hogy egyeseknek automatikusan új nézetre váltott, míg mások a régit használják még. Én is jobban szerettem a régit, sokszor használom desktopon a Facebookot, az új nézet pedig inkább mobilra van optimalizálva. Előbb-utóbb azonban mindenki az újat fogja használni, így érdemes nekünk is – és ez nem csak a Facebookra vonatkozik – az új verziókkal megismerkedni. Így nagy eséllyel ugyanazt látod, mint a látogatóid. Mi is az új nézetből fogunk dolgozni, ahol a baloldali sáv lesz majd különösen érdekes, itt tudod szerkeszteni majd az oldalt.
Borítókép és profilkép beállítása
Egy frappáns borítókép már „ottragaszthatja” a látogatót. Nem feltétlenül kell a logódat itt szerepeltetned, de mindenképp tükrözze a szolgáltatásodat, amit nyújtasz. Semmiképp ne hagyd üresen ezt a részt, sőt, legyen figyelemfelkeltő. Például egy profi kép rólad, és néhány szó arról, hogy mit nyújtasz a szolgáltatásoddal, tökéletesen megteszi. Vagy egy jól sikerült fotó a termékedről. Használd a Canvát, itt méretarányos sablonokból dolgozhatsz, amit egyből fel is tölthetsz Facebookra, nem kell bajlódnod a feltöltendő kép méretezésével. A profilkép nálam a logó, de a saját képedet is felteheted, különösen, ha valamilyen konzultációs szolgáltatásod van, nem terméket értékesítesz.
CTA, azaz gomb a borítókép alatt
Mindjárt a borítóképed alatt, a cégneved mellett lesz egy kék gomb. Ezt aszerint állítsd be, hogy mi a legkényelmesebb neked: hívjanak az ügyfelek, emailt írjanak, a weboldaladon töltsenek ki egy űrlapot, esetleg foglaljanak időpontot, vagy átirányíthatod őket a webshopodba. Ezen kívül még több lehetőség is létezik. A lényeg, hogy erre a gombra kattintva azt tegyék a látogatók, amit szeretnél tőlük. Ha például kozmetikai szalonod van, akkor érdemes megkönnyíteni a kuncsaftok dolgát azzal, ha mindössze egy kattintással tudnak időpontot foglalni nálad.
Ha szeretnéd, hogy segítsek Facebook-oldalad menedzselésében, vedd fel velem a kapcsolatot itt!
Az oldal információinak kezelése
Most nézzünk a baloldali menüre, és válasszuk ki alulról a második opciót, az Oldalinformációk szerkesztését (Edit Page Info).
- Felhasználónév: hozz létre egy felhasználónevet a vállalkozásod nevéből, ez a keresést fogja megkönnyíteni majd, ha valaki rád keres.
- Leírás: készíts egy néhány mondatos leírást a vállalkozásodról, nem árt, ha tartalmazza a kulcsszavakat.
- Kategóriák: Törekedj a minél pontosabb kategóriák kiválasztására, aszerint, hogy milyen típusú szolgáltatást nyújtasz.
- Elérhetőségek: Legalább egy elérhetőséget (email vagy telefon) adj meg, és az elhelyezkedést is érdemes bejelölni, legalább a várost. Szolgáltatási területeket is megadhatsz, ha nem csak egy körzeten belül nyújtasz szolgáltatást. A teljes címet csak akkor fogja feltüntetni az oldal, ha bepipálod a kis négyzetet a térkép alatt.
- A nyitvatartást is érdemes pontosan kezelni, már csak azért is, hogy az ügyfeleid tudják, mikor kereshetnek téged. Megadhatsz átmeneti zárvatartást, ha technikai vagy egyéb okokból zárva van az üzlet, akár online, akár offline boltod van.
- Árkategóriát is megadhatsz aszerint, hogy olcsó vagy épp drága árkategóriájú termékeket, szolgáltatást nyújtasz. De ki is hagyhatod ezt az opciót (alapértelmezetten sem tüntet fel a Facebook árkategóriát).
- Egyéb accountjaidat, mint Instagram vagy Youtube, itt is megadhatod, így a Facebookból is elérhetővé válnak.
Opcionálisan bemásolhatod az adatvédelmi szabályzatod linkjét, termékeidet felsorolhatod, egyéb információkat feltüntethetsz, de alapértelmezetten nem szükséges kitölteni ezeket.
További oldalbeállítások
Ismét a baloldali menüre nézünk, ahol most a “Beállításokat” (Settings) választjuk ki.
- Az Általános fül alatt az oldalnézettel kapcsolatos beállításokat tudsz elvégezni, mint hogy például ki lássa vagy épp ne lássa az oldalt, tudjanak-e üzenetet küldeni neked stb. Érdemes letiltani, hogy az oldalra bárki posztolhasson, így elkerülheted, hogy olyan tartalmak kerüljenek az oldaladra, amiket nem szeretnél ott látni. (General -> Visitor Posts -> Disable posts…)
- Az Üzeneteknél be tudod állítani, hogy azokban az időszakokban, amikor nem vagy elérhető, a rendszer automatikus választ küldjön, ha valaki épp ekkor írna rád. Meg tudod szerkeszteni a válaszüzenetet, és azt is beállíthatod, mikor legyen ez az időszak. Nálam pl. kora reggelre van beállítva, amikor még a kávém felett kókadozom. Ha nagy forgalmú az oldalad, és sokan írnak rád, mindenképpen érdemes ezt a funkciót kihasználnod.
- Ugyanígy az üdvözlő üzenetet is meg tudod szerkeszteni. Biztos rémlik, hogy amikor egy céges oldalra tévedsz Facebookon, gyakran felugrik egy kis chatablak, benne tipikusnak tűnő kérdésekkel. Ezeket tudod itt megszerkeszteni, ezzel kényelmesebbé téve az ügyfeleid dolgát.
Egyelőre ennyi a Facebook-kisokos, jövő héten folyt. köv. a második résszel! Amennyiben úgy találod, hogy ez a cikk segített, oszd meg, vagy dobj egy like-ot a Facebook-oldalamra!
Borítókép: Amy Chen/Unsplash