6 tipikus hiba, amit a Facebook-hirdetéseidnél elkövethetsz
A Facebookon – jól – hirdetni nem is olyan egyszerű, főleg annak, aki még csak ismerkedik a rendszerrel. És persze vannak tipikus hibák, amelyekkel már jó párszor találkoztam online marketinges pályafutásom során. Ezek közül gyűjtöttem össze most hatot. Ha esetleg magadra ismertél, akkor itt az ideje megoldás után nézned – vagy keress fel bátran, szívesen segítek egy online konzultáció keretében.
1. Nem kapcsolod be a kétlépcsős azonosítást
A hirdetéskezelőd egyik napról a másikra furán viselkedik, sőt, belépni sem enged, vagy bizonyos funkciók nem működnek jól. Ilyenkor az első kérdése egy Facebook-szakértőnek mostanában ez: bekapcsoltad a kétlépcsős azonosítást? Sokan azt sem tudják, hol lehet azt bekapcsolni, egyáltalán, hogy a csudába lehet bekapcsolni?? Pedig a kétlépcsős azonosítás nem csak egy felesleges rossz, amivel már megint a Facebook szívatja a felhasználóit. Ha netán fel akarják törni a fiókodat, ez a funkció sokat segíthet benne, hogy megúszd a dolgot.
2. Rossz minőségű képet használsz a hirdetéseidnél
Elcsépeltnek hangzik, mégis hangsúlyozni kell: nagyon sok múlik a képi/videós anyagon, amit a hirdetésben használunk. Abban a gigantikus méretű digitális zajban, amiben élünk, valóban nehéz kiemelkednünk, a figyelmet megragadnunk, miközben a felhasználó görgeti a hírfolyamát. Érdemes energiát fektetnünk a minél jobb minőségű képek előállításába. A Canva, illetve az okostelefonok korában ez egyrészt pofonegyszerű, másrészt pont azért nehéz, mert mindannyiunknak rendelkezésére áll a technika. Csak rajtad és a kreativitásodon múlik, hogy mennyire tudod megragadni a potenciális célközönséged figyelmét. Azoknak, akiknek webáruházuk van, vagy valamilyen terméket hirdetnek, különösen fontos, hogy jó minőségű képeket tegyenek fel. Hiszen mindannyian szívesen megnéznénk akár több oldalról is azt a valamit, mielőtt megvennénk, és valljuk be, a homályos, sötét képek nem túl bizalomgerjesztőek.
TIPP: A jó minőségű képek fontosságáról és a szelfizésről már írtam, itt olvashatod el a cikket.
3. Összecsapod a hirdetésed szöveges részét
Benne vagy a Facebook hirdetéskezelőben, legyártottad a képet is, szöszmötöltél a beállításokkal, és akkor jön a homlokra csapás: na de valami szöveget is kéne írni ide! Közben jön egy telefon, menned kell a dolgodra, így gyorsan odafirkantasz valamit, és már kész is. Tipikus helyzet, ebből szokott következni, hogy valami vicces vagy kínos félreütéssel, helyesírási hibával megy ki a hirdetés, a kommentelőknek pedig több se kell. Jó pár hirdetéssel találkoztam már Facebookon, amit a kommentszekcióban szétszedtek a szövegben fellelhető ordas helyesírási hiba miatt. Persze a negatív reklám is reklám, és mindannyian emberek vagyunk, sajnos már én is szaladtam bele ilyen hibába. Egy dolog segít megúszni a bakit: az önellenőrzés. Mindig olvasd el, amit írtál, mielőtt rányomsz a Kész gombra! A nyelvtannáciskodásnak sincs értelme, de az igényesség egyik alaptézise, hogy amit leírunk, abban ne legyenek súlyos helyesírási hibák, félreütések.
4. Nem nézed, hogyan teljesítenek a hirdetéseid
A Facebook-hirdetéseknél nem csak a hirdetés beállítása, a kép és a szöveg legyártása a folyamat része, hanem az is, hogy monitorozzuk és értékeljük az eredményeket. Persze, azt észre lehet venni, ha elkezdenek özönleni a megrendelések, vagy ha épp nem. De minden esetben meg kell nézni, hogy teljesít a hirdetés: mekkora az átkattintási arány, mennyibe került egy kattintás, hányan nézték meg az érkezési oldalt stb. Ha ezeket az eredményeket vizsgálod, az is kiderül, hogy hol a probléma, ha van: már a hirdetésednél elakadnak az emberek, vagy átkerülnek az oldalra, és ott akadnak el.
5. Nem jó a képarány, amit használsz
Ez nem csak a hirdetésekhez, de általánosságban is gyakran felmerülő probléma, annyiféle felületet használunk, és mindenhova más méretű kép kellene. Pl. más képméret mutat jól a cover fotóhoz, és más a hirdetésekhez. Biztosan mindenki találkozott már a jelenséggel, hogy a kép széle “levágódik”. A hirdetéseknél is érdemes figyelni, hogy a szöveg, vagy a lényegi rész mindig középre kerüljön a képen. Amikor beállítjuk a hirdetést, akkor pedig nem árt, ha végigkattintgatjuk, minden felületen jól mutat-e a képünk.
6. Te vagy az egyedüli admin a hirdetési fiókodban
A kétlépcsős azonosításhoz hasonlóan ez is öreg hiba szokott lenni. Mindig legalább 2 admin legyen a hirdetési fiókodhoz rendelve. A másik adminnak nem muszáj a vállalkozásodhoz tartoznia, elég, ha egy megbízható személyről van szó, pl. férj, barátnő, vagy valaki, aki gyorsan tud segíteni, ha kizárod magad, vagy feltörik a fiókot és kiraknak téged. Bármilyen elképzelhetetlen, de jobb felkészülni minden eshetőségre.
Ha tetszett a cikk, oszd meg, és kövess Facebookon!
Borítókép: Canva